Haber

3 Mart 2013 Pazar

JOOMLA Tema (Şablon) Değiştirme

Joomla'yı bilgisayarınıza kurdunuz, fakat varsayılan olarak karşınıza gelen temayı beğenmediniz.Nasıl mı değiştireceğiz !!! İşte sorunuzun cevabı...

1.adım => WampServer'ımızı kontrol edelim.Masaüstünün sağ alt köşesinde bulunan WampServer iconuna tıklayıp "Tüm Servisleri Başlat" seçeneğine tıklayalım.

2.adım => Bilgisayarımızın adres çubuğuna localhost/kurulum dosyalarınızın bulunduğu dosyanın adı/ administrator yazalım.

3.adım => Kurulumda tanımladığınız kullanıcı adı ve şifre ile yönetici paneline giriş yapalım.

4.adım => Üst menüde bulunan "Eklentiler" butonu altında "Tema Yöneticisi" seçeneğine tıklıyoruz.

5.adım => Karşımıza gelen ekran Joomla sistemimiz ile birlikte gelen temaların listesini gösterir. "Konum" başlığı altında yazan "Site" ve "Yönetici" ifadeleri o temanın, kullanıcı arayüzünde mi yoksa yönetim panelinde mi kullanılacağını gösterir.
--İlk olarak kullanıcı arayüzündeki temaları değiştirelim. Ekranın sağ kısmında bulunan renkli yıldızlar yönetici ve kullanıcı ekranlarında şuan kullanılan temaları gösteriyor. Kullanıcı arayüzünde kullanılan tema "Beez2" olarak görünüyor. "Beez5" seçeneğinin karşısında bulunan yıldıza bir kez tıklıyoruz.

6.adım => Resimde gördüğünüz gibi renkli yıldız yer değiştirdi. Şu anda kullanıcı arayüzündeki temamız değişti. Kontrol etmek için sağ üst köşedeki "Site Görünümü" butonunu tıklıyoruz.

Ve gördüğünüz gibi temamız artık değişti.

JOOMLA YÖNETİCİ PANELİ TEMASINI DEĞİŞTİRME
Joomla'yı bilgisayarınıza kurdunuz fakat içerik oluştururken yada çeşitli işlemler yaparken kullandığınız Yönetim Paneli'nin şekli ve kullanışlılığı hoşunuza gitmiyor. Joomla 2.5 böyle durumlar için size seçim şansı sunuyor. İlk olarak Joomla 1.6 ile gelen bu özellik kullanıcılar için büyük kolaylık sağlıyor.
    Şimdi kısaca Yönetim Paneli'nin temasını nasıl değiştirebileceğimize bakalım.
1.adım => Yönetici Paneline giriş yapın.
 2.adım => "Eklentiler" butonu altında "Tema Yöneticisi" sekmesine tıklayın.
3.adım => Karşımıza çıkan ekranda Joomla sistemimizde yüklü temalar görüntülenmektedir. Tema isimlerinin karşısında yazan "Yönetici" ibareleri, o temaların Yönetim Paneli'ne uygulanabileceğini göstermektedir. Varsayılan olarak gelen "Bluestork" seçeneğini değiştirelim. "Hathor" isimli temanın karşısında bulunan yıldıza bir kez tıklayalım.
 --Yönetim Paneli'nin hemen değiştiğini göreceksiniz.

--Bundan sonraki dersimizde "Joomla'ya dışarıdan nasıl tema yüklenir?" konusu üzerinde duracağız.

Joomla geniş kapsamlı, geniş kullanıcı kitlesi bulunan bir sistemdir. Bir çok site şu anda  Joomla'nın çeşitli versiyonlarına tema,modül,eklenti ve bileşen üretmektedir.
Bunlardan bazıları;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder