Haber

28 Şubat 2013 Perşembe

WampServer KURULUMU (Resimli Anlatım)

Joomlanın çalışabilmesi için ilk olarak bir web server'a(Apache), bir betik dile(php) ve bir veritabanına(mysql) ihtiyaç vardır.Tüm bunları ayrı ayrı bilgisayarımıza kurmak yerine hepsini içinde barındıran bir platform olan WAMP(Windows,Apache,Mysql,Php) SERVER işimizi kolaylaştıracaktır.Aşağıdaki bağlantıdan wampserver'ı bilgisayarınıza indirin.

NOT: İşletim sisteminizin desteklediği veri yoluna(32 Bit-64 Bit) uygun olan linke tıklayınız. Bilmiyorsanız şu yolu izleyiniz Bilgisayarım => Sağ Tık Özellikler => Sistem başlığı altında "SİSTEM TÜRÜ" (32 Bit yada 64 Bit İşletim Sistemi) 
wamp server indirmek için tıklayınız...
Wamp Server Kurulumu
1.adım => İndirdiğiniz Wamp Server iconuna "çift tıklıyoruz" ve "çalıştır" diyoruz.
2.adım => Karşımıza çıkan iletişim ekranında "Next" butonuna tıklayarak geçiyoruz.
3.adım => Bu ekranda lisans koşullarını kabul etmemiz isteniyor. Üstteki kutucuğu işaretleyip "Next" butonu ile devam ediyoruz.
4.adım => Karşımıza çıkan bu pencere WampServer'ımızı hangi sürücüye kuracağımızı belirtmemizi istiyor. "C" sürücüsüne kuralım ve "Next" butonuna tıklayıp devam edelim.
5.adım => WampServer iconunu, kurulum tamamlandıktan sonra kolay erişebilmemiz için masaüstüne alalım."Create a Desktop İcon" seçeneğinin yanındaki kutucuğu işaretleyerek "Next" butonuna tıklayalım.
6.adım => Kuruluma başlamak için "Install" butonuna tıklayabiliriz.
Yükleme ekranı görüntülenecektir.Yükleme işlemi tamamlanana kadar bekleyiniz.
7.adım => Bu ekran WampServer'ın, bilgisayarınızda kurulu olan tarayıcılarınızı(İnternet Explorer-Google Chrome-Mozilla Firefox v.s.) varsayılan olarak kullanmasını isteyip istemediğinizi soruyor. "Hayır" seçeneğini işaretleyip geçelim.
8.adım => Bu ekran, PHP mail atmak ister ise hangi adrese mail atacağını belirtmemizi istiyor. Kendinize ait bir mail adresi yazabilirsiniz. Üst kısım ise; kurulumu localde yapacağımız için "localhost" olarak kalmalıdır."Next" deyip geçiyoruz.
9.adım => "Finish" butonuna tıklayarak kurulumu sonlandırıyoruz.
10.adım => Kurulum tamamlandıktan sonra masaüstümüzün sağ alt köşesine WampServer'ın iconu gelecektir.Kontrol edelim.
11.adım => Sağ alt köşedeki WampServer iconuna sağ tıklayalım. "Language" - "Turkish" seçimlerini yaparak WampServer'ımızı Türkçeleştirelim.
12.adım => Ve son olarak WampServer iconunun üzerinde bir kez sol tıklayarak açılan menüden "Bütün Servisleri Başlat" seçeneğine tıklayalım.

Veee JOOMLA'yı kurabilmemiz için gereken alt yapımız hazır.Artık kuruluma başlayabiliriz.
 





3 yorum:

  1. Hocam emeğine sağlık çok işime yaradı.Takipteyim

    YanıtlaSil
  2. kurulum kısmına geldiğinde ilerlemiyor. neden olabilir, yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  3. kuramıyorum bir türlü lütfen yardım edin linki altta paylaşıyorum

    https://wmaraci.com/forum/yeni-baslayanlar/wamp-server-kuramiyorum-389083.html#post2219531

    YanıtlaSil