Haber

1 Mart 2013 Cuma

JOOMLA 2.5 KURULUMU (Resimli Anlatım)


Joomla 2.5 kurulumu için gerekli olan WampServer platformunun, bilgisayarımızda kurulu bir şekilde olması gerekmektedir. WampServer'ın kurulumu ayrıntılı bir şekilde daha önceki derslerimizde anlatılmıştı.
WampServer kurulumu için tıklayınız...

Joomla içerik yönetim sistemi internet üzerinden ücretsiz olarak kullanıcıların hizmetine sunulmaktadir. İlk olarak kurulum için gerekli olan Joomla dosyalarını aşağıdaki bağlantıdan bilgisayarımıza indirelim.
Joomla kurulum dosyalarını indirmek için tıklayınız...
Bağlantı Joomla'nın resmi sitesine gitmektedir. İndirme seçenekleriniz arasında Joomla'nın yeni bir sürümü olan 3.0 versiyonuda bulunuyor.Fakat yaygın olarak kullanılmakta olan 2.5 versiyonunu indirmeniz önerilir.

Kurulum için gerekli olan herşeyi sağlamış bulunmaktayız.Artık kuruluma geçebiliriz.

1.adım => İndirmiş olduğumuz ".zip" uzantılı Joomla kurulum dosyasını;
Bilgisararım - Yerel Disk (C:) - wamp - www  klasörüne kopyalıyoruz.

2.adım => ".zip" uzantılı dosyamızı "sağ tık" - "Dosyaları çıkart" komutu ile arşiv biçiminden kurtarıyoruz.
Dosyalarımız klasör biçiminde görüntülenecektir.Dilerseniz klasörün adını değiştirebilirsiniz.(Türkçe karakter ve boşluk kullanmayınız.)

Ben örnek olması için klasörümün adını "10theboard" olarak belirliyorum.
3.adım => Adres çubuğumuza "localhost" yazalım ve "Enter" tuşuna basalım.
Karşımıza çıkan sayfanın üst kısmında; WampServer'ın kullanmakta olduğu Apache,PHP ve Mysql sistemlerinin bilgileri, versiyonları bulunmaktadır.
"Your Projects" başlığı altında ise 2.adımda anlatılan ve Joomla kurulum dosyalarının bulunduğu (adını değiştirdiğimiz) klasör görüntülenecektir. Ben klasörümün adını "10theboard" yapmıştım şimdi bu klasöre tıklayıp kuruluma geçebiliriz.
4.adım => Bu sayfada Joomla için kurulum dili seçmeniz istenmektedir. Varsayılan olarak Türkçe seçilmiştir. Eğer başka bir seçim yapmak istemiyorsanız sol üst köşede bulunan "sonraki" butonuna tıklayınız.
5.adım => Karşımıza "Kurulum Öncesi Kontrol" sayfası çıkmaktadır. Bu sayfa Joomla kurulumu için ihtiyacımız olan sistem gereksinimlerini belirtmektedir.Sayfanın üst kısmında olan gereksinimler kurulum için olmazsa olmazlarımız olup hepsi yeşil renkte ve "Evet" olarak görünmelidir. Alt kısımda ise kurulum için gerekli olan fakat kurulumu aksatmayacak bazı özellikler belirtilmiştir."Sonraki" butonuna tıklayıp devam ediyoruz.
6.adım => "Genel Kamu Lisansı" sayfasında ise Joomlanın kullanıcı sözleşmesi yer almaktadır.Açık kaynak kodlu olması gereği ücretsiz olarak yayınlaması v.s. gibi maddeler bu sayfada yer almaktadır."Sonraki" butonuna tıklayıp devam ediyoruz.
7.adım => Bu ekran bize kurulum için gerekli olan veritabanını yapılandırma imkanı sunuyor. Sırası ile şu değerleri girelim;
Veritabanı Türü: (Varsayılan olarak gelen) Mysqli
Sunucu Adı: (Varsayılan olarak gelen) localhost
Kullanıcı Adı: root
Parola: (bu alanı boş bırakalım)
Veritabanı Adı: 10theboard (Türkçe karakter ve Boşluk Kullanmayınız)
Tablo Ön Eki: (Varsayılan olarak gelen) m1cb0_
           -"Sonraki" butonuna tıklayarak devam ediyoruz.
8.adım => "FTP Yapılandırması" sayfası genel olarak kullanıcıların doldurmadan geçtiği bir sayfadır. Web Hosting üzerinde çalışmadığımız local(kendi bilgisayarımız) çalıştığımız için bizde doldurmadan, "Sonraki" butonuna tıklayarak geçiyoruz.
9.adım => Karşımıza gelen "Ana Yapılandırma" ekranında sağ kısımda bulunan alanları sırasıyla dolduralım.
Site İsmi: 10theBOARD (Sitenize vermek istediğiniz ismi yazın.)
E-postanız: 10theboard@gmail.com (Kişisel e-postanızı yazın)
Yönetici Kullanıcı Adı: (Varsayılan olarak gelen) admin
Yönetici Parolası: Bir parola belirleyin.Yönetim ekranına erişebilmek için her girişinizde bu parola isteneceğinden bir yere not alın.
Yönetici Parolası Doğrulama: Parolanızı tekrar girin.

NOT: Bir alt alanda bulunan "Örnek Veriyi Kur" butonu siteniz içerisine örnek makaleler,kategoriler ve menüler kurmaktadır.Sitenizi düzenleyebilmeniz ve yol göstermesi amacı ile örnek veriyi kurmak isteğe bağlıdır. Biz örnek veriyi kurmadan "Sonraki" butonu ile sayfayı geçiyoruz.
10.adım => Kurulum tamamlandı ekranı karşımıza gelmektedir.Bu ekranda Joomla bizden kurulum dosyalarını bilgisayarımızdan kaldırmamızı istemektedir. Dilerseniz; ekranda görünen "Kurulum klasörünü kaldır" butonundan, dilerseniz; Bilgisayarım - Yerel Disk (C: ) - wamp - www - 10theboard - installation klasörünü "Delete" tuşu ile silerekte kaldırabilirsiniz.
Kurulum işlemi tamamlandı.Şimdi sitemize bakalım.Sağ üst kısımda bulunan "Site" butonuna tıklayalım.
 Ve sitemiz artık hazır.Bir sonraki dersimizde "Joomla 2.5 Yönetici Paneline Giriş Yapma" konusunu anlatacağım.

9 yorum:

  1. bi çok yerde karışık anlatılmış.
    sade ve basit anlatmışsınız.
    teşekkürler :)
    emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Anlatım için teşekkür ederim. Fakat ben bir noktada sıkıntı yaşıyorum.Veritabanı bölümünde işleniyor simgesi geliyor ama ftp bölümüne geçmiyor. Sıkıntımın sebebi ne olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı sorun bendede var, çözebildiniz mi?

      Sil
  3. "localhost" yazıyorum sayfa gelmıyor yardım !!

    YanıtlaSil
  4. ya bende de veritabanı bilgileri girdikten sonra sonraki diyorum orda bişey döndükc dönüyo ama bi sonraki sayfaya atlayamıyorum

    YanıtlaSil
  5. Warning: session_start() [function.session-start]: open(/home/teknodb.org/tmp/sess_2to7trfu605l0co13smv4i9335, O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in /home/teknodb.org/httpdocs/libraries/joomla/session/session.php on line 532 ben bu hatayı alıyorum ne yapmam gerek yardım

    YanıtlaSil
  6. ali_assets
    ali_associations
    ali_banners
    ali_banner_clients
    ali_banner_tracks
    ali_categories
    ali_contact_details
    ali_content
    ali_content_frontpage
    ali_content_rating
    ali_core_log_searches
    ali_extensions
    ali_finder_filters
    ali_finder_links
    ali_finder_links_terms0
    ali_finder_links_terms1
    ali_finder_links_terms2
    ali_finder_links_terms3
    ali_finder_links_terms4
    ali_finder_links_terms5
    ali_finder_links_terms6
    ali_finder_links_terms7

    ne yaptımsa olmadı yukarıdaki gibi tabloları databaseye bu kadar oluşturuyor sonrasını oluşturmuyor. ve ftp sayfasına geçmiyor anlamadım gitti.

    YanıtlaSil
  7. merhaba ben de kurulum sırasında hata alıyorum yönetici ve şifreyi girip diğer adıma geçtiğimizde
    yükleme takılıp kalıyor. wamp serverden yükleme süresini değiştirip tekrar aynı işlemi başlattım fakat hala aynı hatayı veriyor.
    yardımcı olur musunuz rica etsem

    YanıtlaSil
  8. Sade anlatımınzı için teşekkürler. Rabbim razı olsun

    YanıtlaSil